Diesel, mattes ängel

Jag förstod sedan länge tillbaka att jag aldrig skulle få ha dig speciellt länge.
Jag hade räknat med sex år, och jag förstod att jag aldrig skulle få finnas där då du tog ditt sista andetag.
 
Jag har alltid varit beredd och jag förstod det. De kom inte som en chock.
Men du kom in i mittt liv , lika fort som du försvann. Du var min, min lilla ängel, min lilla skatt.
För de som inte har ett älskvärt husdjur kommer aldrig kunna förstå det här inlägget. Du var min lilla hundvalp.
 
Jag önskade att jag hade gjort mer för dig då. som jag hade lovat !
Då kanske du hade funnits kvar. Hur mycket man än ångrar och hur mycket man än tänker, kommer tiden aldrig räcka till. Jag önskade bara att jag hade fått mer tid. Du var en självklarhet jag tog förgivet.
 
Jag minns första gången pappa berättade att jag skulle få en present efter midsommar.
Som jag tjatat efter dig i alla herrans år. Jag kunde knappt tro det, min present, min, bara min.
Gud vad jag var lycklig, Jag skulle få dig. Min Diesel, min hund. En dröm gick i uppfyllelse och jag minns det som de var igår.
 
Jag minns dagen vi satt i bilen och jag frågade efter dig, frågade vars du var.
Då pappa sa att du var på ett bättre ställe. Hos min farbror, 305 km 4 timmar 14 minuter från mig.
Jag fick aldrig säga hejdå.. Den dagen brast någonting i mig och de var inte förens då jag insåg hur mycket du betydde för mig. Jag grät varje dag i flera månader, jag tänkte på dig dag in som dag ut. De var bara jag som visste det. Jag höll det inom mig!
 
Jag skriver inte detta för att andra ska läsa. Jag skriver detta för att minnas dig!
För i mitt hjärta är du fortfarande min hund! Hur mycket jag än tänker, hur mycket jag än ångrar finns du inte längre kvar.
 
Du dog i höstas, Jag vet inte när. Men hjärtat jag fick veta det idag. Även om de snart var 3 år sedan du flyttade från oss gör det fortfarande lika ont. Jag önskade jag fick veta det tidigare min lilla ängel, min lilla skatt.
I mitt hjärta kommer du alltid vara min hund. Jag kommer alltid sakna dig !
 
Jag vet inte hur jag ska skriva det här.. Jag hoppas bara du har det bra där uppe i himlen.
En dag kommer jag upp och hämtar tillbaka dig. Denna gång föralltid. Hur mycket jag än lovar känns det inte tillräckligt, då jag inte höll mitt löfte till dig tidigare. Men denna gång med hela mitt hjärta, Jag lovar dig det! Det gjorde för ont då du gick.. Jag lämnar dig aldrig igen!
 
 
 
 
 
 
 
2007 - 2010 - 2012
Min lilla Diesel, matte skickar dig tusen pussar och kramar.
Jag saknar dig och du kommer alltid finnas i mattes hjärta!
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0