FESTIVALEN!!!

hejsan hoppsan,har inte skrivit på ett bra tag nu.
har inte riktigt haft tid,men nu har jag iallafall det :)

under de senaste dagarna har jag inte gjort så mycket bara jobbat och jobbat.
igår var sista dagen jag jobbade på äventyrsskolan känns lite trist eftersom att det inte varit så fint väder och man vill ju umgås med barnen. Nästa vecka ska jag jobba på falkträskbadet och stå där i kiosken,jiiipppiiii (not)

för övrigt är det skellefteåfestivalen nu =)
har varit dära alla dagar och åkt och så var jag inne på området igår med linda,rebecca,susanne och mimmi i min förra klass men jag säger min klass iallafall för att de är de enligt mig. iallafall jag hade en rätt kul ikväll igår,förutom att jag fick jävulst ont i fötterna för jag gick med pumps hela kvällen nästan innan jag bytte. annars åkte jag lite karuseller och bara var med vänner och kollade runt lyssnade på musik och sedan då allt var slut så for jag och sovde hos diana.
där gjorde vi inte så jättemycket fick lite mat och så sen fick jag och la mig var helt knäckt.

nu ska jag iallafall ta och dra mig ut eftersom det är sol för första gången på 2 veckor typ.
ska ner till stan och vara där igen och sen får vi se vad som händer ikväll men förmodligen festivalen igen!

puss puss kanske skriver lite till ikväll ♥

många val,

Nu står jag inför ett svårt val tycker jag,och jag har såå himmla svårt att bestämma mig vad jag ska göra kan inte ni hjälpa mig lite på traven ? =)
nu är det såhära att jag vill göra någonting med migg hår i sommar eftersom jag är så oerhört less det.
ska iallafall härga håret till hur det är nu och har varit det ett tag,eftersom jag vill inte ha min vanliga hårfärg svart.det känns så livlöst och trist tycker jag passar bättre i det jag har. iallafall det ska jag göra sen är frågan ska jag :

permanenta håret lockigt/krulligt ungefära såhär

ha mitt vanliga hår och spara ut det längre

eller klippa av mig det och ha kort som förra sommaren tex page

förövrigt så saknaar jag mitt vanliga naturliga hår som är vågigt.
ångrar faktist att jag klippte av mig alla mina lockar men jag har bara mig självcatt skylla för jag klippte mig själv.

iallafall detta är mitt naturliga lockiga hår svart men dock lite kort

ni som kollat in på min blogg kan ju gärna komentera och säga hur ni tycker jag borde ha det :) !

Blöt från topp till tå,

då var det måndag igen av alla måndagar och ännu en ny blöt sommardag.
men min måndag var allt annat än lyckad.. och för de som såg mig förstår det nog mig,tack isak för att du sjöng man måste gilla läget det var verkligen kul( not )
Iallafall bäst jag tar och berättar för er om min lyckade dag för ni blir säkert nyfikna,men komihåg att jag är ändå bäääst !

som ni vet så har det regnat ganska mycket idag,tragist men så är det.
hade jag vetat att vi skulle ut och segla i stormen hade jag faktist tagit med mig extra kläder men eftersom att jag aldrig blivit blöt då jag haft det med mig tänkte jag att idag slipper jag.men det var ju klart att just den dagen jag INTE tog med mig kläder skulle vi ut och segla och göra vältövningar med forskanoterna. Toppen kände jag bara det var ju så peppande.sist jag seglade så gick det inte så bra för det fanns ingen vind så jag stod still,och till min förvåning trodde jag inte att det skulle bli nå bättre denna gång heller. Iallafall då jag skulle ut gick det väll inte allt för bra det var svårt att styra den eftersom den ville in mot land och det blåste så mycket.Men efter ett tag gick det faktist hyffsat bra den for då någonstans iallafall men lite blöt blev jag eftersom att vågorna var ganska så stora så vid några häftiga svängar så for det in lite vatten och jag blev blöt om rumpan. Som sagt ett tag gick det bra sen gick allt åt helvete,det kom en jävligt stor väg och det var jättesvårt att styra den så hann jag aldrig byta sida innan skitjävla seglet dängde till mig i skallen och båten började läka in vatten.som sagt den drog n vatten och vad jag då med försöker komma fram till är att jag välte ....
det var inte kallt i vattnet precis det var faktist ganska varmt och skönt vare,men för att inte få hela jävla båten över mig så vare bara att ta sig ett dopp under ytan oxå och simma under båten.först fick jag inte båten att väla över till rätt sida och det var lite svårt att hålla sig uppe med kläder och se till så att mina foppa inte får åt helvete de med. Iallafall sen for john och sa till ledaren medans jag var där ute och stälde mig på båten för att välta tillbaka den. efter ett tag så kom tobbe och hjälpte mig för att jag kunde ju inte precis sätta mig i segelbåten igen och simma var ju bara att drömma om. Iallafall han hjälpte mig att tömma vattnet som kommit in och körde tillbaka oss mot bryggan. Snacka om att det var kallt på ytan jag trodde jag skulle dö jag blev helt röd om kroppen och helt blå om läpparna och darra gjorde jag som tysan + att jag fick ont i öronen eftersom att mina öron är jättekänsliga för blåst. Jaah nu tror ni väll att det var slut på elände men nejnej det kommer mer, då jag äntligen fick mig ur skiten och kom mig upp på bryggan så började jag darra skit mycket av kyla och gick bak ett steg så att john kunde komma sig förbi, det var ju klart att jag tog ett för långt steg bakåt så jag ramlade ner i vattnet ännu en gång.. visserligen vare varmt i vattnet och skönt var det med för där frös jag iallafall inte men klantigt vare iallafall. så sen gick jag iallafall upp och utan kläder hade bara en bikini på mig så då tog toppe och gav mig en målardräckt jag fick ta på mig. den var stor som faan och jag hade inga krafter kvar till att knäppa igen den knappt så det tog ett tag innan jag knäppte igen hela. sen så sa han att det vara bara att hoppa i vattnet ännu en gång :O wuuut tänkte jag igen jag har ju redan toppat hela jävla mig neej då då var inte den dära jävla vältövningen klar. men efter ett tag så sa han att det kanske inte var lönt för att jag höll på frysa ihjäl och vågorna blev bara värre så jag slapp (lycka) gick istället ta upp de kanoterna som var klara och vältaöver killarnas som det hade kommit in vatten i och bära upp de till huset.
en liten hemlis till innan jag skulle i den dära förbannade segelbåten så höll jag på trilla i innan jag äns kommit mig upp haha :] som sagt detta var min värsta dag jag varit med om inte för att jag blev blöt och hade extrem otur utan för att det var så förbannat pinsamt. men men sånt händer och det är ju alltid nån som måste misslyckas första gången ;) haha

Del 1

Har hänt ganska så mycket den senaste tiden,mycket som jag själv hunnit ta itu med och mycket saker som är omskakande. iallafall så igår var jag med sofia igår vi hyrde en film walk the line,hörde att den var bra av en hel del men njaae jag tror inte jag tycker den var så jättebra,den var lite dryg och hade ingen bra handling i sig.. Förövrigt så börjar jag om att jobba på mitt älskade sommarjobb imorrn. inte nog med det då jag var med sofia igår kom vi fram till olika saker och drog tillbaka tiden till några minnen haha vilket jag ska ta och berätta nu,och kanske några fler då jag har tråkigt :)
men tänkte bara berätta att haha vi från tuböle har varit riktiga busar sedan vi var yngre :P

det var väll någon gång i 6an tror jag som tjejerna i min klass hade jättetråkigt på en lektion.
det var helt underbart vi hade en vikarie och tänkte att ääh skit samma hon märker inte om vi far och gömmer oss så slipper vi den tråkiga lektionen. Så sofia,jennie,ida jag och nån till jag inte minns tänkte att vi låser in oss på en liten trång fucking toalett då fattar hon inte vars vi är. Visst det gick finfint ett tag tills vi hörde att vikarien knackade på,vi fick panik och började skratta och det var trångt som tusan så haha jag tror jag höll på ramla i toaletten flera ggr.
tillslut hade vi inget val vi var tvungen att öppna för hon skrek som en galing och var förbannad,kan lova er att vikarien inte var glad på oss eftersom vi varit borta hela gänget haha kanske 20 min och sprungit runt för att hitta någonstans där hon inte skulle hitta oss. aja det kanske inte blev helt lyckat den gången men kul vare iallafall hahaha :P

ett långsamt farväl,

igår var nog bland den värsta dagen jag varit med om.
jag har verkligen bettet mig som ett svin och jag vet om det,jag vet vad jag gjort och jag skämms över mig själv.trodde aldrig att jag var sån att jag kunde göra nått sånt,men jag hade fel jag kunde och jag svek inte bara dig utan mitt förtroende till mig själv.jag har slundskännslor och de är stora,förlåt du förkänar nått bättre! ändå
kunde jag aldrig ana att det skulle vara så svårt att säga adjö till någon som betydde så mycket för mig.
har aldrig någongång fällt så många tårar över en kille, aldrig! och jag vill inte vara med om det igen heller.
Du var verkligen min bästa vän och du betydde så mycket för mig. Jag kunde berätta allt för dig och du förstod du lyssnade och fanns där som stöd. Den tryggheten jag upplevt med dig är något jag inte kommer finna hos någon annan på direkten. min älskade vän vad faan har jag gjort ?
det är inte förrän nu jag fattar hur mycket jag verkligen kommer sakna dig,men du själv gjorde så vi gick olika vägar och det tog sina konsekvenser. Spelar ingen roll hur mycket du nu än säger att du saknar mig eller hur mycket jag säger till dig att jag saknar dig för det kommer ändå aldrig förändra någonting eller få tillbaka de vi haft. Det ända jag har kvar är bara minnen av de vi gjort och visst det känns alltid svårt att förlora en vän men du var min bästa vän!
Det gjorde så ont att höra dig fälla tårar för mig har aldrig hört en kille gråta förr som du gjorde och av allt annat på denna jord ville jag minst av allt höra dig gråta.
men gubben gråt dina tårar det kommer ändå torka och allting kommer ändå gå vidare.
kan fortfarande inte fatta att det är sant,men förr eller senare kommer väll sanningen ikapp mig och då inser jag,
men jag vill vänta tills dess.
jag kan inte ljuga för dig,du känner mig allt förväl. när du ser mig i ögonen så säger dem,att vi kan bara vara dom vi är du ger mig inga skäl för vad vi än kallar det så är det bara ett långsamt farväl !

På utfärd

Imorrn ska jag iväg med sommarjobbet på en hajk och sova i tält.
Jag hoppas verkligen verkligen att det blir någorlunda bra väder med iallafall uppehåll men mest sol,eftersom att jag sak upp kl 7 göra mig iårdning sen kl 9 ska jag,några ledare och barnen paddla till mjödvattnet. Jag vet inte hur långt det är men jag vet iallafall att det tar ca 2 timmar att paddla dit just därför hoppas jag verkligen att det är uppehåll :)
När vi kommer fram så ska vi förmodligen sätta upp tältet och göra mat till de andra. Jag hade väll inte turen precis att få göra det roligaste, vissa får faktist göra lite värre saker. Anna och Christoffer ska städa på falkträsket och göra fint tills vi ska börja sälja glass. Malin,Elin och John de ska få vara i legobutiken och bygga lego,visst de får somvormog till halv 12 vilket jag oxå vill och de behöver bara jobba fram till 3 sen far de hem och gör sig klara till 4 sen far de till mjödvattnet.
Men och andra sidan att bygga lego är inte alls det roligaste som finns,idag trodde jag att jag skulle somna och döö av huvudvärk medans jag byggde så ja tack jag stor gärna över :)
för övrigt så ska vi väll bara bada och leka lekar med barnen hela den kvällen och fara hem dagen efter.
Sen får vi ledigt tror jag och på måndag är det full rulle igen då är det ut på hajk igen i 3 dagar denna gång.
visserligen blir det några dagar längre,vet inte hur jag ska klara av det för att sova i tält är verkligen inte min starkaste sida,Men det ska väll fixa sig det med ska ni allt se. Så hela denna helg och nästa helg blir fullt rulle,sedan är det bara en vecka kvar och sen slutar jag jobbet :) underbart,jag längtar redan tills att få sova ut men jag är ändå trotts allt jäkulst nöjd med mitt sommarjobb jag fick !
tills dess får vi väll höras kommer förmodligen skriva på torsdag hur allt gått,hare pusspuss♥

SOMMARJOBB !

idag var min första dag på sommarjobbet.
jag jobbar som ledare på en äventyrs skola som KFUM håller i. Det var väll sisådära, allt var inte roligt men jaah det funkade iallafall :) men en sak har jag iallafall lärt mig och det är att ta med sig extra kläder och bikini,man blev rejält blöt kan jag lova. På dagen fick vi fara ut och roa barnen med paddling och segling samt lekar. Efter att de hade farit med senare på dagen fick vissa av vi ledare fara in till stan och bygga lego med andra barn. En del stannade kvar för att göra olika arbeten på gården som var tvungen att göras. Vi fick klippa buskar,bära upp båtar m.m. Det var inte speciellt kul att skrubba rent 2 st segel båtar då det spöregnade,haglade och åskade bättre väder kunde det gärna få varit :) Efter det fick alla prova på att köra motorbåten..Visst var det kul men verkligen inget för mig haha :]
det gick jävligt dåligt och styra var ju bara att drömma om att det gick bra.Förutom att det gick åthelvete för mig så var det ganska kul för då anna skulle köra ( en annan ledare) så visst gick det bättre för henne men haha det var ganska kul då hon halverst försökte få jag och en annan kille överbord. hon körde gärnet och tvärstannade så vi hlög bak i båten haha,snacka om att jag blev blöt och efter det har jag lärt mig att det dära med extrakläder är väldigt bra att ha med dig då man håller på med det jag gör :] det är jobbigt att stiga upp kl 7 på morgonen för att göra sig klar fram till samlingen kl halv 9,men och andra sidan är jag ändå jävligt nöjd att jag fick det sommarjobb jag fick :)

för övrigt vill jag bara ta och berätta att nu har iallafall mamma kommit,min biologiska.
har inte hunnit vara med henne så mycket,men det hinner jag nog ändra på det är ju trots allt 3 månader kvar till hon far :)

ett slut är början på något nytt !

Igår var det som sagt skolavslutning.
Det var verkligen blandade känslor,ena stunden var man nervös andra glad och tredje ledsen.
Igår var sista gången jag såg min underbara klass,dock missade jag en hel del av de gemensamma kortet eftersom jag var och snackade med några andra,men några bilder fick jag iallafall :)
Det är aldrig kul att ta farväl från någon men ska jag vara helt ärlig trodde jag faktist inte att jag skulle börja gråta.
men då jag såg hur sandra inte kunde hålla tillbaka tårarna och moa små snörvlade kändes det verkligen längst in.
sedan då jag skulle krama mina mentorer olov och maritha så sprack uppehållet och tårarna kom.
Det var tungt att gå varvet runt och ge alla en kram,vissa grät mera än andra men för min del gick det ändå hyffsat bra.
Jag känner inte av saknaden om dem än,men vänta bara tills sommaren är slut och skolan börjar om igen.
då kommer jag nog sakna den tryggheten jag hade och alla de skratt de gett mig genom de åren jag varit med dem.
låter som jag skriver värsta poesin och det gör jag säkert men till er som aldrig kommit sin klass så nära som jag kommit, ni förstår nog verkligen inte hur konstigt det känns utan dem.speciellt då jag gått med vissa i 9 långa år och nu går vi heeelt olika vägar,alla för att just uppfylla sina egna drömmar och mål i livet. Jag önskar er bara lycka till,livet är ingen dans på rosor och jag vet det men ge iallafall inte upp !

Jag måste bara få ge ett extra tack till mina älskade och mer närstående vänner :
sofia vikström
Sandra Svensson
Jennie Rönnskär Wilén
Sara lundin
Ett stort + på er mina älsklingar som fått stå ut med mig längre än vad de andra fått,och som minns mig sedan förslolan,tack för de 9 åren med er !

" livet är inte de dagar som gått,utan de dagar man minns"
 Kommer aldrig glömma er,9C 05-08

min stjärna i mörkret,

Imorgon är det skolavslutning,jag hoppas hoppas verkligen att det inte kommer regna.
Det är inte bara skolavslutning imorgon även min biologiska mamma kommer och ska vara hos oss hela sommaren(3 månader) känns väll sisådära ändå rätt kul ändå. Men ska jag vara helt ärlig vet jag inte vad jag känner har inte haft tid till att känna efter hur jag själv igentligen känner och mår. Min sommar ser då ut såhära iallafall :)

- Festivalen
- sola & bada
- stockholm med diana
- shoppa
- arjeplog (farmor)

så är då min sommar planerad än så länga :)

Det roliga tar slut,

Nu tar de roliga åren slut och det känns verkligen inte bra på något sätt.
Kom hem från burvik idag har varit där från igår tills idag,vilket nu betyder att det var min sista dag men klassen.
Vi hade inte det bästa vädret precis,det regnade hela tiden men vi försökte göra det bästa av saken.
vi bastade,badade,körde lekar och pratade till klockan blev rätt sent ändå.
Det var lite bättre väder idag än vad det var igår så vi for ut och paddalde ett tag innan vi gick in till matsalen och åt lunch.
Då ma tänker efter och tänker på hur kul vi har haft tillsammans kommer jag sakna min klass något så oerhört mycket.
Tyvärr tog det allt för lång tid för oss att bli så tajta som vi blivit och nu är det nästan försent för nu tar det slut.
Jag undrar just hur mycket jag kommer gråta imorgon,jag kommer förmodligen inte kunna hålla tårarna tillbaka.
Men ni ska iallafall veta att jag älskar er,och det känns som en bit av mig kommer falla bort då ni förvinner för ni har varit hur underbara som helst och varit min livsglädje de här 3 åren. kommer sakna er 9c !♥

känns som år,

Har inte skrivit på länge nu och då menar jag länge.
Jag vet inte riktigt varför har haft jättemycket roligt att berätta om men har bara inte blivit.
så jag ska väll börja ta igen det jag förlorat.
nu ska jag berätta en massa roliga och sorliga saker.
ska bättra mig,eller iallafall försöka bara internet funkar :D

Kommer sakna !

jag vet att det kommer hända men jag har fortfarande svårt att tro det.
jag vet att jag kommer gå ut 9an och inte kommer vara tillbaka till hösten som de 2 första åren i samma klass.
kommer sakna min klass som faaan! vi har haft såå jävla kul de här åren tillsammans.
det känns som ett helt vanligt sommarlov som sedan tar slut och man går tillbaka till varandra men så är det verkligen inte och det känns inte så kul eftersom jag trivs så bra med min klass !
det är synd att vi kommit varandra så nära NU och inte tidigare nu då vi ska gå isär.
ni ska iallafall veta att jag älskar er så oerhört mycket,ni gör mina dagar så mycket lättare och skratt jag får med er ger en verkligen glädje. JAG ÄLSKAR ER !! ♥

.......

var försiktig med vad du önskar,en dag kan det slå in och då blir det nått du ångrar !