Heart or Dreams

Jag står och velar mellan två vägar att gå, och jag vet inte vilket av det jag ska välja.
Då hjärtat och drömmarna inte följer samma riktning. Vilket beslut ska man då ta, för att följa det ända rätta?
 
Ska man välja äventyret framför någonting som gör en lycklig?
Du och jag kan inte få allt vi vill ha. Och jag begär inte att du ska stå där i vägen och vänta på mig tills jag är redo att släppa taget och ge dig hela mig.
 
Väljer jag inte ena så vet jag att jag sagt hejdå till någonting enormt vackert.
Väljer jag det andra vet jag att jag säger hejdå till mitt livs chans, mitt livs äventyr.
 
Jag vet inte vad jag ska välja, för i slutändan så vet jag att jag kommer gå miste om någonting.
Någonting som står mig kärt. Och hur gör man då hjärtat och drömmarna inte vill detsamma?
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0