Pappas tröja !

 
 
Detta är ett underligt inlägg. Men jag måste bara få skriva det!
Jag har en tröja från pappa som han hade för flera herrans år sedan, säkert 20-30 år sedan.
En mjukiströja, gammal sliten och hålig. Inge speciellt med den egentligen, många hade slängt den för länge sedan.
Men för mig betyder den jätte mycket!
Varje gång jag ser den eller tar på mig den får jag en känsla av pappa,de är min trygghet när jag saknar hem och mina föräldrar känns så mycket närmare än vad dom egentligen är. Hade inte tänkt ta med den till Stockholm egentligen, men jag är glad att jag gjorde det. Slängde den i väskan sista sekunden.Hade nog ångrat mig annars. För denna tröja är de enda jag har med mig hemifrån. För även om jag är 1000 mil från dom så känns dom så himla nära mig. Den är varm och skön, stortrivs i den och brukar ofta ha den då jag ligger och myser framför tvn själv.
Det känns som "hem" och de är min trygghet.
 
Jag tror det är viktigt att ta med sig någonting hemifrån som håller dig kärt då du flyttar själv till en helt ny stad utan att känna en enda människa.
Hade det börjat brinna hade det varit den jag tagit med mig ut ur branden först. För andra betyder den ingenting,för mig betyder den enormt mycket! Det är min trygghet när jag längtar hem!
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0