3 Februari

De är prick en månad sedan jag kom hit till Stockholm.
De roliga är att jag trodde aldrig jag skulle hamna här.
 
Sist jag var här i november. för reunion hamnade vi på en fest mitt ute i ingenstans.
Satte mig på en buss med mina bästa vänner. hade kul och skrattade, levde livet och tapade oss. Drack vin och sjöng. Var allmänt fulla brudar som levde för nuet. Lyckligtvis hittade min vän karin dit vi skulle. Stockholms bruden själv.
 
Stannade vid en hållplats vid namn Kallhäll.
Skrattade till Karin och sa, vad fan är de för namn. Och vars är vi, mitt ute i ingenstans.
Sket i alla och levde verkligen för stunden, bästa tiden i mitt liv.
Karin sa, säg inte sådär du kanske kommer sitta på den här bussen igen.
 
Komiska var. då, var de inte ens planerat att flytta hit. Då visste jag ingenting.
När jag landade i Stockholm för första gången och gick igenom bussterminalen. tänkte jag.
Fan vad jag känner igen det här stället, jag har varit här förut.
 
Första gången jag skulle på min jobb intervju gick jag förbi några hus.
Tänkte, Fan här har jag varit, jag har gått den här vägen och varit i de här husen..
Allting kändes så bekant på nått sätt..
 
De roliga är, då minns jag inte det. Minns inte vars jag var.
Idag ser jag dessa ställen dagligen. Där jag en gång sa att jag aldrig mer skulle vara.
Visade sig vara bussen jag tar då jag far till mitt jobb. Där jag skrattade och hade så kul för 3 månader sedan, visade sig vara bussterminalen jag åker varje gång jag ska hem.
 
Tänk vad livet kan förändras. Jag tror inte att jag hamnade här av en slump. Det var nog meningen.
Då minns jag inte, nu minns jag hela vägen.
 
Jag har bott här en månad, och de har känts bra.
Nu har jag ångest av att tiden gick så fort. Samtidigt som jag vet, att om 3 månader är detta äventyr slut, och nya väntar!
 
 
Första bilden som togs, livrädd var jag. Innan jag öppnade dörrarna till en helt ny värld!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0