Young, Wild and Free!

Jag läste en sak och insåg en annan.
Klickade in på en av mina vänners bloggar, och läste en text som jag började fundera rätt mycket över.
Tills jag insåg att, den är ganska lik mig trotts allt!
 
Då jag var yngre var jag ganska trotsig av mig, eller med andra ord busig. Gjorde som jag själv ville.
Minns en gång gick nog 5-6an, vi hade en vikarie och ingen i klassen ville lyssna på henne.
( ganska taskiga). Då det var rast fick vi absolut inte springa i korridorerna, det sket vi i.
Vi la suddgummin vid dörrlåset så dörren gick igen men då hon trodde att hon låste så gick inte låset igen.
Det var bara fritt fram för oss i klassen att springa i korridorerna istället för att gå ut.
Då hon kom tillbaka ville vi inte ha lektion med henne, så jag och några tjejkompisar sprang in på en toa som kanske int evar mer än 2 meter och gömde oss där i hopp om att hon inte skulle hitta oss.
Vilket hon gjorde och de var inte glada miner!
 
Minns en annan gång då jag kanske också gick i 5an.
Vi var på klassresa, herregud säger jag bara. den var kaos. Det är nu sanningen kommer fram!
Vi skulle köra anden i glaset. vi hade tagit jättestora A3 papper från skolan, glas och pennor som vi hade gömt med oss på den där resan. gick in på toan och gjorde klart allting. Sedan gick vi ut i en lada och körde.
I slutet krossade vi glaset och sprang till badplatsen där vi absolut INTE fick vara på utan fröknar. Kanske 500-600 meter därifrån och på andra sidan vägen. Så hade fröknarna kommit på oss hade de inte haft en aning om vars vi var. Då vi väl kom tillbaka så gick vi in i en lada och köre våran så kallade "snus dans" ( de var en låt). Då vi råkade ta en pinne och slog sönder en lampa. sen satte vi oss i soffan och tittade upp mot taket och insåg hur fult det såg ut. så vi slog sönder den andra lampan för att det skulle se lite finare ut. Givetvis vart vi påkommna men det skyllde vi på andra klassen!
 
Minns en gång då jag var på kollo.
Vi var så ivriga så vi slängde in våra väskor på rummen och rusade ut mot isen. dumma nog.
Då vi väl var på isen och gick ut en bit hörde vi hur isen började spricka. Då vi hade samling 20 min senare så var det första fröknarna sa " GÅ INTE UT PÅ ISEN" voops det var redan gjort och sa ingenting utan fnissade oss därifrån.
 
Jag inser att då jag var i förhållanden så vart jag rätt lugn av mig.
jag gjorde aldrig hyss och jag skötte mig, för att tänka på vad den andra tyckte?
Nu är jag mig själv igen och det har aldrig känts mer skönt! jag tror jag har saknat det jag en gång för länge sedan tappat. Mig själv!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0