Pappa!

Det är svårt att förklara min pappa. Speciellt för någon annan.
Försöker berätta och förklara för en kompis hur mycket jag älskar honom. men det går inte med ord!
Min pappa är helt enkelt världen bästa pappa. Och jag är tacksam att jag fick bli hans dotter!

Det är kanske svårt för andra att förstå hur man kan ha en sådan relation som far och dotter.
Då det alltid handlar om mamman, men det går. det är ingen skillnad. Det gör det bara starkare.
 
Jag skulle kunna ge hela min värld för min pappa, för han förtjänar det. Och så mycket mer.
Jag har aldrig varit bra på att säga "jag älskar dig". Jag har aldrig varit bra på att visa känslor eller tacksamhet.
 
Jag gav min pappa halva hans thailandsresa. inte som en present, inte för att vara snäll, inte för att bevisa någonting jag inte är.
Jag kan inte ge pappa allt jag skulle vela ge han. Sedan jag var liten har jag alltid drömt om att ge pappa en utlandsresa, för han älskar att resa. Han har aldrig bett om det, han har aldrig tänkt den tanken. En av mina drömmar är att kunna uppfylla en av hans drömmar.
Jag gav inte pappa resan för honom, jag gjorde det för min skull. För att min dröm är att uppfylla hans dröm.
Jag kan inte ge han allt, men jag kan ge han pengar, pengar till en resa, pengar han behöver bättre än mig. Jag ger det jag kan, för jag vill. För det är min dröm!
 
Min dröm är att kunna göra han lycklig, och kan jag det via någonting som egentligen inte är värt någonting jämfört med allt han egentligen förtjänar, så gör jag det. För pappa är pappa, och kommer alltid vara min pappa, för jag har världens bästa pappa och jag älskar han till månen och tillbaka!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0