Välgörenhets katter




Måste bara berätta en sak som skär i hjärtat på mig,som hände mig i förrgår.
Iförrgår kväll hittade vi en liten kisseunge utanför vårat bort.
Lilla stackarn satt och frös ute sent på natten och ingen verkade bry sig speciellt hårt om henne.
Alla vet att vi bor i radhus och att protarna till vårat hus stänger kl 6, ändå hade ingen tagit in henne eller nått.
Så jag tog in henne så hon skulle få lite mat och gå på toa.
Tragiskt nog är denna lilla kissekatt bara några veckor större än min katt.

Till en början var det bara tänkt att hon skulle få äta och sedan släppas ut igen.
Men det skar i hjärtat på mig att släppa ut henne igen i kylan.
Så hon fick stanna och sova hos mig över en natt.

Igår på morgonen släppte jag ut henne då jag skulle ut en snabbis.
När jag kom tillbaka hem igen så fortsatte hon stå utanför våran bort igen och frös.
Jag hoppas verkligen inte hon är hemlös eftersom det bara är en kattunge.

Så jag ska göra lappar och sätta upp nu på våran port för att se ifall det är någon som saknar henne.
ifall det är det borde hon komma till en värdig familj som tar hand om henne och släpper in henne i värmen på nätterna. Stackars lilla snövit som jag kallar henne!

Kommentarer
Postat av: Anonym

men usch, hur kan man göra så mot en hjälplös liten kattunge?! :(

jag börja typ flänna... men du gör det skit bra gumman! Hoppas hon kommer till sitt rätta, om någon äger henne och om ägaren bryr sig.. <3

2011-10-16 @ 12:47:01
URL: http://oliviastenlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0