Snitsiga ungar.

Eftersom jag jobbar inom barnomsorgen som vikarie så träffar jag på en hel del barn.
Barn i alla åldrar. Men det jag finner ypperligt charmigt är deras sätt att prata ibland och uttrycka sig i ord.
Därför gör jag en egen kategori "snitsiga undar" där jag kommer lägga upp allt roligt jag får höra från dagis till dagis jag går på.

Idag Var jag och jobbade på ett 4 avdelningsdagis.
Där träffade jag en ursöt tjej som var drygt 3 år.
Hon hade lite svårt att prata så vissa bokstäver försvann för henne.

Då jag satt i slutet av dagen med en kille i knäet och tittade på min mobil.
Så visade jag honom min katt och min "hund" jag hade där hemma.
Eftersom denna kille inte kunde prata så ville jag visa han lite fler djur jag hade på mobilen, nämligen en tiger.

Då ville denna lilla tjej också se. och eftersom orden försvann för henne lät det såhär.
"Jag vill också´se, jag vill också se kuken. jag vill se kuken"
Till en början trodde jag inte mina öron. men sedan kunde jag inte hålla mig för skratt.
Rolig unge.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0