peace and love



Varför tror vissa människor att dom kan göra och säga vad dom vill?
Okej,alla har väll någon gång slängt ur sig en dum kommentar.
Men vem tar sig friheten att säga vissa taskiga saker eller göra vissa taskiga saker?

Allt är inte alltid som man tror,många gånger är det bara skalet man ser.
Detta låter sjukt,men tänk er en lök. Så många tjocka och tunna lager skal den har innan man kommer till den verkliga kärnan. Att skära en lök är inte alltid så lätt för vissa. Vissa klarar sig ofantligt bra utan tårar,andra inte.
Mitt liv funkar lite som en lök,alla mina skal är inte alltid så tjocka som man kan tro. Och då man når till min kärna är det kanske inte alltid som man tror det ska vara.

Jag menar inte att jag mår dåligt eller så,men vissa dagar kan faktist kännas riktigt jobbiga än andra.
Speciellt då man tror ibland att man gör rätt och vill vara snäll. Men inte kan få detsamma tillbaka,då känner man sig ganska misslyckad. och undrar varför det är just en,varför vissa gör si och så mot en.

Det finns mycket i mitt liv jag både saknar,och vill glömma.
Många minnen jag vill hålla vid liv och många minnen jag vill förtränga.
Det är inte alltid så lätt att bara vare en enkel simpel människa. Speciellt inte då man vill räcka till.
Ibland kan man känna ganska stor press på sig,att man inte räcker till,att man inte duger som man är,att man inte blir respekterad eller behandlad som man borde.Det jag gör för en,vill jag andra ska göra för mig.Många gånger känner jag mig sig ganska misslyckad och missnöjd med sig själv. Känna att jag inte räcker till som den person jag är,eller att folk inte kan förstå att jag faktist också har känslor och kan bli ledsen. Allting är tyvärr inte alltid som det ser ut.Detta är en av mina dåliga dagar.Min misslyckade dag är idag. Och jag känner mig rätt misslyckad!
Kommentarer
Postat av: josefin

finns för dig !

2010-10-12 @ 19:20:29
URL: http://naslundjosefin.blogg.se/
Postat av: B

kram till dej vännen!

2010-10-12 @ 20:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0