Haiti!


Har sett att många lagt ut denna video men har aldrig tagit mig tid att se den. Den är så sjukt fin & berörande!
jag egentligen inte varför,men nu fick jag mitt svar just varför jag inte klickat på den och sett den.

För att för mig så gör sånna här saker så sjukt jävla ont!
Sånna saker kan få mig att börja gråta,sånna saker far rakt in i mitt hjärta!
Jag hatar att se folk må dåligt,jag hatar att det finns fattigdom. jag hatar att folk är handikappade och jag hatar att folk dör förtidigt! Jag börjar gråta för deras skull!
Jag vet hur det känns att vara fattig,att inte kunna ha någon framtid som andra har.
Jag vet hur det är att leva hårt och jag vet hur livet kan förändras på två sekunder.
Jag vet vad tacksamhet är,sånna saker som är så självklara för er andra är inte så självklara för de som är utsatta.för ett tag sedan såg jag ett program på tv om en flicka som hade en tumör över hela ansiktet.
och jag började stört flänna,det gjorde så ont att se att hennes liv inte är som oss andra.
att hon inte kan göra de saker vi kan och inte kommer kunna se ut som hon vill göra. att folk dömmer henne och undviker henne för saker hon inte rår för. Jag började gråta för att det är så orättvist här i världen,varför skulle det
just vara hon som hade det? varför vare hon och inte jag,jag ville bara finnas där för henne där hon kunde ha ett berg att luta sig mot.någon som inte dömde henne före och någon som inte undvek henne.
Jag kanske inte önskade att det var jag som hade det,men hon var så liten och den smärta hon har i ansiktet skulle jag hellre kunna ta för att just minska ännu en persons smärta och problem.
Jag önskade att jag kunde finnas där för alla,jag önskade att jag kunde hjälpa alla och jag önskade jag kunde stå alla till lags och räcka till.Hur mycket jag än vill vet jag att det inte går,men kunde jag det skulle jag göra det!
För er som tror att era föräldrar förstört erat liv för att ni inte får gå ut en lördagkväll eller måste komma hem 10 på kvällen.tänk på att de är rädda om er och inte vill er nått illa. öppna era ögon istället och förstå hur hårt världen egentligen är. Jag tror inte folk inte inser det föräns man sett det eller varit med om det.
till er kan jag säga er att ni ska vara tacksamma som har så mycket som ni har. Ni klagar över att studiebidraget är för litet trotts att ni ändå får 1050kr i månaden. det kan vara en hel årlön för någon annan.så det ni får på två månader får vissa inte ens på två år. öppna era ögon och var tacksamma istället för att kräva!
Jag vet hur det är att vara tacksam för det vattnet som rinner ur våran kran.
Jag önskar jag var större än vad jag var att jag hade mer att säga till om än vad jag har och att jag hade mer "makt" att styra här i världen. men utan makt och utan pengar har man ingenting att säga till om här i världen.
allting kretsar från de sakerna. vi längtar alltid tills den tiden vi får börja rösta om hur vi vill att sverige ska vara.men tänker ni då på att det finns faktist folk som kanske aldrig har fått rösta i sitt liv?
Jag vet inte om det är för att jag har ett stort hjärta som jag kan verkligen känna empati för folk och kan bryta ihop för att jag ser någon på tv inte är lycklig. eller så kanske det är att jag vet hur det är att vara fattig och vet hur det är att leva i sånna förhållanden som vissa får leva i. allting är inte en självklar het,livet kan förändras på två minuter! var tacksamma för det ni har,och inte för det ni inte har!


my heart enough for all of you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0