15/6



Ja kära vänner vad ska man säga?bilden säger väll allt!
ajöss för sommarlovet och "jippi" för sommarjobbet. Det har varit en allmänt tråkig dag idag och jobbig har den varit.
som tur var så hade jag nån grej på expolaris eller vad det heter som jag skulle vara på så jag fick träffa älsklingen en sväng där emellan. Det gav mig lite extra krafter.som sagt bilden säger det mesta om min första dag på jobbet.men om vi byter ut alla pappren till datorer och dataskärmar så blir ju allt mycket "roligare". det har varit helt upp och ner idag har packat upp datorer packat upp och byggt ihop dataskärmar mosa sönder frigolit slängt skivor och gjort sönder kartonger.
43 dataskärmar och 30 datorer minst plockade jag och en annan kille upp idag. det var nog det tråkigaste jag gjort. älskade mitt förra sommarjobb till skillnad från detta,det går inte ens att gämföra.jag har lärt mig en läxa skynda dig att skaffa ett sommarjobb om du nuy vill ha ett bra och vänta inte till sista minuten som jag gjorde. första dagen var riktigt skit eftersom jag var i ett och samma rum hela dagen. och det kommer ju inte bli bättre imorgon heller då vi ska plocka ner 30 st datorer och riva ner en datasal. Nåväl då jag kom hem som förövrigt var det skönaste på länge så väntade världens finaste oskar på mig vid dörren. eftersom att våran 11 månaders dag inte blev så lyckad igår så tänkte vi att vi gör den idag istället och den var fantastisk. vi hade planerat att gå ut och fika men då vi väll var framme så var vi en halvtimme sen typist! även fast allt var stängt på stan så gick vi runt och kolla på skyltfönster det var faktist mysigare än vad det låter och kollade på ett lämpligt smycke åt mamma.efter det bestämmde vi oss för att iallafall fara på ica och köpa någonting gott så det blev en munk för mig och två för oskar lite naturgodis sedan drog vi till hemmakväll hyrde en film och for hem där vi gjorde popcorn.tjockt men gott! så låg vi i sängen och myste och kollade på film medans det regnade ute. en helt unmderbar och lyckad kväll.synd bara att allt det roliga har sitt slut och jag saknar oskar mer än någonting annat fast jag bara varit utan han mindre än en timme.men nu ska jag fortsätta prata med älsklingen hejdå!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0