6/11

Hej Hej mina vänner !

Idag har jag verkligen inte gjort så mycket.
Varit på skolan som vanligt och så.Min saga jag har gjort måste jag säga inte gick så bra har redan börjat på en ny.
Och vet ni vad ? jag fick  vg- på min förra uppgift i bf,tror ni jag blev glad ? nu är det bara peppa på så jag får fler vg:n.
Sen på musiken idag skulle vi hitta på en saga och använda instrument till dom. Och sist men inte minst måste jag ta och berätta om min lilla mandarinkluffta jag fick av emmy idag på skolan. Har det aldrig varit så för er då ni äter en mandarin att ni äter upp dom stora sedan tar ni dom små? Så gör iallafall jag.pinsamt. och så var min mandarinklyffta så liten och söt att jag fick ångest att stoppa i mig den. Men men då vännerna frågade ifall jag fortfarande inte ätit upp den var jag tvungen att stoppa den i munnen. Nåväl nu är min kära mandarinkluffta borta. Jag måste säga att jag är väligt lättroad då det gäller frukt.Det kanske ni märkt =)

De var en myra som gick en gång.
Sen gick myran över grus.
Strax efter  träffade myran en groda.
och sen träffade myran en orm som bet han.
Myran blev ledsen och grät.
så myran gick till tågspåret.
strax där efter hörde man tåget komma.
Så körde tåget på myran och han dog.
sen levde dom andra lyckliga i alla sina dagar.


Okej kanske inte den barnvänligaste bvarnsagan men det funkade och vi hade kul.
Men jag tror int det skulle vara en sån stor Succsè på ett dagis.men jaja vi är lite för stora för sånt nu.
Men nu ska jag ta och gå vi hörs sen mina små puss puss ! (=


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0