Fredag 19/9

Hej Hej !

visste klockan är faktist inte så mycket och folk kanske tror att jag inte börjat än,men så är det inte heller jag slutade nämligen för snart 2 timmar sedan.det var nämligen såhära vi hade ett prov på skolan idag och efter vi var klara så fick vi gå,så nu sitter jag nämligen här och skriver.

provet måste jag i sin måste jag säga var lite sisådära,ifall jag hade tränat mer hade jag nog kunnat det mycket mycket bättre än vad jag gjort.visst så är det många gånger... oskar sa igår kväll,ifall jag klarade vg skulle han bli stolt över mig och om jag klarade mvg skulle han blir jätte jätte stolt. men tyvärr älklingen det lär nog blir ett rejält ig (A)
nåväl en del lärde jag faktist mig och,joo jag ska ta och skriva ner lite saker.visst det låter sjukt men men.
ni kan faktist få nytta av det med.
fick lära mig 20 sätt hur man blir smartare men jag ska inte ta och skriva upp allt,jag skriver det som jag tycker låter bra !

1. skriv dagbok- ger bättre minne.
2. ät vitaminer- påverkar tankeförmågan.
3. skaffa husdjur- har en avstressande inverkan.
4. ät ägg- lättare att tänka.
5. dagdröm- blir mer kreativ (Förmåga att lösa problem)
6. rör på dig 45 min 3ggr i veckan- mår bättre och lättare att göra fler uppgifter.
7. skratta- ha kul ger ökande förmåga för problemlösning.
8. ät morötter- kolhydraterna ger bränsle för hjärnan.
9. koppla av tex yoga- ökar problemlösande förmågor
10. ät fisk- du blir faktist smartare,tänker snabbare.
"och inte minst men sist,beröm dig själv. ifall du berömmer dig själv börjar tro på dig själv och tro att du klarar saker så klarar du faktist saker bättre än dem som ser saker negativt. tips! stå framför spegeln och säg det som är bra med dig och ditt utseende. börja tro på dig själv
!  "

fick även ett pra tips på hur man ska plugga på ett prov som tex mitt. hur man lär sig snabbast och hur man ska göra ifall man är ute i helt fel tid (precis som jag)

  plugga,sen tar du en paus och fortsätter plugga efter ett tag igen.
•  plugga just innan du ska lägga dig och sova.du minns saker som mest då än om du gör det på dagen.
•  ät före du pluggar,så att magen är mätt.ifall du inte vill plugga på kvällen är det bra att plugga vid lunchtid.
•  läs det du ska läsa på om och om igen,några gånger då sitter det bättre.
•  försök tänka posivivt och gör pluggandet så roligt som det bara går,då får du lättare att minnas.
sen såklart måste du sova. tråkigt fakta med faktist kul. efter en timme har du glömmt hälften du lärt dig och efter en månad upp till 80% teesta,det funkar faktist. LYCKA TILL ! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0