Killens kön?



Då man jobbar som barnskötare och springer runt på olika dagis får man höra ett och annat.
Bla, killens kön. Många funderingar och många påståenden. Detta är bla vad jag får höra om dagarna.

• En dag skulle jag byta blöja på en kille just efter lunch. Då han slänger ur sig.
"alla killar har inte snopp"
Jag :" Jo alla killar har snopp"
Han:" men fröken har inte snopp för hon är en flicka"
jag" nae inga flickor kan ha snopp,det är bara killar"
Han" har (barn 1) snopp och (barn2) snopp?
Jag: Jo det har dom eftersom det är killar
Han: pappa har en stor snopp och jag har en liten
jag: :O ?? Joo det är för att han är vuxen.

Och där med var den konvercation slut,fort!

• En dag var jag ute lite extra länge med 2 barn som skulle strax gå hem.En kille och en tjej.
Tiden gick och båda barnen började få extremt tråkigt på att vänta.
Så i brist på lite att göra frågade jag " vad heter era föräldrar" ( det bästa barn vet är att fråga vad föräldrar heter)
Flickan svarade fort och enkelt vad hennes föräldrar hette.
däremot fick jag ett mer annorlunda svar av pojken.
"min pappa har brunt hår och hårig snopp"
I min chockerade min hoppades jag på ingenting annat än att slippe se pojkens pappa.
Det var lite mer information än vad jag behövde.


Barn är allt roliga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0