Yaoska?!

Jag har börjat tänka på en sak. Och det har börjat störa mig.
Mitt namn.. Yaoska Häggman heter jag, ingenting annat!
Som mindre var det aldrig något problem. Men sedan jag börjat jobba och springer runt på olika ställen har det börjat bli ett stort problem! Antingen så ignorerar folk eller så kan dom inte läsa. Låter taskigt men det känns så.Av någon konstig anledning tror folk jag heter Oskar. Oskar???? Hur kan folk få Yaoska till Oskar??
Det låter precis som det stavas och det stavas precis som det låter. Förstår inte i min fullaste grad hur någon kan sätta in ett. R som inte finns?! Yaoska var namnet Y A O S K A!! INTE Yaoskar eller Oskar... Gud jag blir faktiskt irriterad! Och när man säger namnet fort så tror folk ändå att man heter Oskar, ser jag ut som en kille eller?? Förstår faktiskt att folk blir förvirrade då de hör namnet via en telefon om det är en kille eller tjej varför namnet är så ovanligt. Men om du ser mig i ögonen, tänk logiskt! Förstår inte varför folk ska komplicera till saker och ting, så svårt kan det väll inte vara? Tack gode gud för de människor som faktiskt är vänliga och frågar en gång till för att de vill säga rätt!!Gud jag blir så less, så alla vet. Jag heter Yaoska och är en tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0