Klappsnappar fingrar?

Tänkte berätta om en rätt komisk händelse som hände mig i höstas/vinter.
Jag hade lagt ut mina pantburkar eftersom jag hade tänkt banta dom dagen efter.
De låg där några dagar eftersom jag aldrig hunnit pantat dom eller inte haft orken.
De låg nog vid min dörr max 4 dagar. En dag så  skulle jag fara och panta dessa burkar.
Till min förvåning var alla mina två kassar fulla med pant borta?
De låg alldeles vid min dörr och nu var de helt plötsligt borta. Vem tar en annans pant? Vid en annans dörr?

Då jag började titta efter nogrannare så insåg jag också att min parasoll var borta.
I sommras satte min pappa upp en parasoll vid min loftgång så att jag inte skulle få solen rakt i ögonen då jag satt ute.
och nu i samma veva var den borta! Tittade mig förbryllt omkring och vad ser jag.
Jo den ligger vid min dörr, uppställd. Why ? hade inga planer på att ta ner den och varför?
Stör den någon eller ? den sitter på räcket. mitt i vintern, ingen är ju ute då!

Det stör mig lite faktiskt att folk går till en annans dörr och gör sånna saker.
Vem i hela friden gör sånt? ställer någon ut sina pantburkar går inte jag och ta dom. även om dom kanske stör mig.
Och varför skulle dom störa,det är ju vid någon annans dörr. Stör jag mig så säger jag till, jag går inte och ta dom.
Samma sak gäller vid en annans parasoll, stör jag mig säger jag till och vill personen inte ta ner. acceptera.
Visserligen har jag mina aningar om vem det kan vara. Men det gör mig sjukt irriterad ändå. Tala om det istället för att ta. Man kan ju också säga till att man tagit eller tagit ner. Konstiga människor finns det ju faktiskt, sjukt störande att någon annan ska vara vid min dörr,det är mitt hem.Bara mitt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0