7 februari




Var på dommarutbildning idag från kl 9 till kl 4.
Till skillnad från vad jag trott att det skulle bli så var det faktist riktigt intressant att lyssna på. visst den var sjukt lång men ändå det funkade faktist. Vi fick inte bara veta en massa mer skaer utan även vara ute och se på en match,mitt gammla lag spela. Måste säga att jag fick en rejäl adrenalinkick. var så fruktansvärt sugen på att bara springa ut med tjejerna och spela igen.
man får tillbaka så många underbara minnen. att bara stå där några minuter framför publiken och känna hur taggad man är på att ta hem denna match.sedan springa gärnet hela matchen ut och känna att man gjort bra ifrån sig. Nu tror jag det skulle gå mycket bättre för mig att spela än förr då jag spelade med tjejerna. har kommit så mycket längre nu då jag spelar på skolan med killar. Det är nog en av dom underbaraste känslorna som finns att bara gå ut på planen ge gärnet för någonting man verkligen brinner för. känner verkligen att jag saknar att kunna få stå på en plan med klubban i handen och bara göra nått jag brinner för. adrenalinkicken kom tillbaka.

Men hur mycket jag än längtar,vill och saknar det kommer jag aldrig mer kunna stå där ute på planen och spela.
det blev inte roligt längre då jag kände att jag blev mer som en robot ute på planen och var tvungen att ha en arg mask på sig än vara en vanlig människa. det blev för seriöst,man fick aldrig skratta längre.
visst man ska ha det seriöst och även roligt.men det blev inte roligt då man aldrig fick skratta och då vare svårt att ta det seriöst. Visst jag tycker det är roligare att spela med killarna har utvecklats mer än med laget och jag har lärt mig spela lite mer "deras spel" än tjejer man får kämpa för att ha bollen. men även om jag gillar att spela med dom saknar jag min passion i livet jättemycket. Knäna pallar inte och jag vill inte vara en robot längre.
Men är sjukt glad att jag fick mina 5-6år med tjejerna det var verkligen urderbart. och vem vet kanske börjar om igen. men fyfan vad jag ville ut på planen,den kicken kan ingen ta ifrån mig. Innebandy är nått jag verkligen brinner för och sedan applåderna,ingenting går upp mot det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

la latina más hermosa en toda Skellefteå, y es la verdad,

2010-02-07 @ 21:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0