jag svimmar

Jag är en tjej på 14 år och har alltid varti intresserad av modellandet. Jag är ca 180 cm lång (exakt 179.5).
Väger 67 kg och tror att jag behöver ändra på mig innan jag ger mig in i modell världen som jag vet är stenhård.
Jag tänker nog söka till en modell argentur när jag är 16 år.
För då är jag mer väl tränad och har förhoppningsvis gått ner i vikt.
(vill väga 59 kg som jag gjorde för ett tag sen).
Alla säger att jag har fin kropp och så, men jag har ganska stora höfter.
Det är de som jag vill ändra på.
Men jag är väldigt stolt över mina ben, som är ca 100 cm långa. Vet inte riktigt.
Men iallafal så kommer jag att söka till en modellargentur vid 16 års ålder. Så jag får hoppas på det bästa :)
/ anonym

Eftersom att jag nu håller på med ett repotage på skolan som handlar om anorexi,modeller och hur samhället ser ut inom skönhet och annat fixerat skit. så medans jag klickade runt hittade jag detta. tro det eller ej men jag blir så jävla förbannad då jag sitter och läser sånhär,har så stor lust att panka vett i folk som sitter och skriver/tänker såhär. jag skojjar inte jag blir rasande.denna tjejen är asså 14 år och har ett BMI på 20.9 vilket  en normal flicka ska ha. men innan hon är 16 så vill hon gå ner 8 kg vilket betyder att hon då ligger på ett BMI 18,4 och det är undervikt.
blir så sur det är så sjukt jävla skrämmande att folk äns tänker sådär.spela roll om hur du ser ut folk får älska dig för den du är eller gå!blir så jävla förbannad!


la inte ut flickans namn eftersom det inte angår någon annan!
allt jag skriver är från mina synpunkter ingen annans och jag pekar inte ut någon utan det är mina tankar som far!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Usch vad hemskt :(

2009-11-03 @ 20:57:51
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: josefin

man ska aldrig sitrra blindt på BMI, för alla är olika kroppsligt också. Alla har olika benstomme & sånt.

Det som skrämmer mig är att i så ung ålder börja tänka på såntdär..

2009-11-04 @ 11:02:17
URL: http://naslundjosefin.blogg.se/
Postat av: Z A N D R A :)

sv: åh, okej, mkt i skolan? :/

jag dricker bara cola o tare luugnt! :D

2009-11-04 @ 18:53:10
URL: http://decevven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0