Kraftig eller Sticka,vad är fint?





Nu kommer ett annat "jag-fattar-inte & jag-hatar-det" inlägg.
För cirka sådära 20år sedan var idealen för kvinnor/tjejer betydligt mycket mer än vad den är nu.
Kolla bara på vackra marilyn monroe,fin som fan och var inte ett dugg tjock.På den tiden ville alla se ut som henne,de flesta kvinnor bar kläder i storlek 38-40 det var idealen då och vad fan är den nu 32-36 det är fan sjukt och äckligt!
Det sägs ju att killar gillar tjejer med kurvor okej nu drar jag inga slutsatsser om att alla killar är sånna men iallafall de killar jag vet och känner vill ha nått att ta på! Varför ska man vara smal för att märkesjeansen ska passa då man går och visar upp dom.varför är det vackert att vara smal inom modellbranchen? att se ut som en sticka och drabbas av någon slags ätstörning är väll ändå inte riktigt friskt eller är det de? Själv föredrar jag tjocka modeller eller med dom som har lite hull på sig. Vad tycker ni är vacker tjejer som är trollsmala eller tjejer med lite kroppsfett på sig?
i dagens samhälle anses det mer eller mindre som fult att vara kraftig medans för 20-30 år sedan ansågs det som vackert.det är sjukt vad tiden förändrats och dom som anlitar sina modeller är dom riktigt friska själv som anställer någon med anorexia? JAG VILL HA MER KRAFTIGA MODELLER!
ska tjejer som oss tycka själva att vi är tjocka fast vi är smala bara för att en liten sticka på tv anses att vara vacker.
är utseende det viktiga tex. brösten och allting annat.fan sluta med plast och börja med äkta man kan inte bli någon annan än den man är.och det är bra att man gillar sin kropp fast man är smal men snälla sluta vara så jävla fåfäng.
Själv skulle jag kunna tänka mig bli modell men jag håller mig mer för att bli en tjockmodell än en smal modell.
det är fan sjukt och jag blir upprörd folk är ju fan dumma i huvet helt seriöst.sluta blunda för sanningen!
jag vill ha mer tjocka modeller,det är iallafall mitt mål även omd et förmodligen aldrig kommer att komma på tal :S
men men jag vill och det är huvudsaken att jag hoppas på att vi någongång ska få en tjock supermodell! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0