Dagens.

Känner att jag börjar bli less mina tänder och vill ha lite vitare tänder.
dock så har jag inte råd med att bleka dom direkt och att köpa en tandkräm för 50 kr kändes väll inte så nödvändigt därför kollade jag upp på internet hur man kan bleka tänkerna hemma.Det fanns då en massa förslag om vad man kunde använda för hjälpmedel.det var från,citron till bakpulver,salt och bikarbonat.
inget av det lät väll nå vidare gott men det stod att man kunde koka vatten och hälla i en halv tsk salt sedan gurgla det.
eller så provar man bikarbonat och salt.Det sägs att man nöter på emaljen som sitter på tänderna om man gör det för ofta men ifall man gör det bara någon gång då och då tror jag det inte skadar så mycket.själv tror jag att jag ska först prova med att gnugga citron på tänderna och funkar inte det tror jag faktist jag ska använda bikarbonat och salt en tjej testade det och sa att det funkade prima.så nu är det bara att testa! iafall det blir någon förändring vilket jag hoppas så slänger jag väll upp en bild senare!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ok..=)

hur e läget med dig då?

Kramis

2009-03-14 @ 10:53:49
URL: http://gossimia.blogg.se/
Postat av: emma

det där ska jag verkligen pröva! :D

2009-03-15 @ 17:53:34
URL: http://emmaos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0