SOMMARJOBB !

idag var min första dag på sommarjobbet.
jag jobbar som ledare på en äventyrs skola som KFUM håller i. Det var väll sisådära, allt var inte roligt men jaah det funkade iallafall :) men en sak har jag iallafall lärt mig och det är att ta med sig extra kläder och bikini,man blev rejält blöt kan jag lova. På dagen fick vi fara ut och roa barnen med paddling och segling samt lekar. Efter att de hade farit med senare på dagen fick vissa av vi ledare fara in till stan och bygga lego med andra barn. En del stannade kvar för att göra olika arbeten på gården som var tvungen att göras. Vi fick klippa buskar,bära upp båtar m.m. Det var inte speciellt kul att skrubba rent 2 st segel båtar då det spöregnade,haglade och åskade bättre väder kunde det gärna få varit :) Efter det fick alla prova på att köra motorbåten..Visst var det kul men verkligen inget för mig haha :]
det gick jävligt dåligt och styra var ju bara att drömma om att det gick bra.Förutom att det gick åthelvete för mig så var det ganska kul för då anna skulle köra ( en annan ledare) så visst gick det bättre för henne men haha det var ganska kul då hon halverst försökte få jag och en annan kille överbord. hon körde gärnet och tvärstannade så vi hlög bak i båten haha,snacka om att jag blev blöt och efter det har jag lärt mig att det dära med extrakläder är väldigt bra att ha med dig då man håller på med det jag gör :] det är jobbigt att stiga upp kl 7 på morgonen för att göra sig klar fram till samlingen kl halv 9,men och andra sidan är jag ändå jävligt nöjd att jag fick det sommarjobb jag fick :)



för övrigt vill jag bara ta och berätta att nu har iallafall mamma kommit,min biologiska.
har inte hunnit vara med henne så mycket,men det hinner jag nog ändra på det är ju trots allt 3 månader kvar till hon far :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0