10 tips för längre hår!



Okej nu är det såhära att jag har läst lite om hår.
och det tar ju en eeeeeevigheeeeet innan håret börjar växa tycker jag.
därför tänkte jag att jag kunde skriva in några små tips jag hittat som får håret att växa fortare.
Vet inte om dom hjälper men det hoppas jag då om inte annat är det bara att fortsätta vänta och vänta.

Börja med att inte platta håret så mycket och inte använda hårtork låt det självtorka. i annat fall ska du ha ett bra värme skydd för håret.

Låter konstigt jag vet men masera din hårbotten ofta det får också ditt hår att växa.

Att he olja i håret är ett annat tips det är bra och det stärker håret om inte annat kan du också göra en hårinpacking någon gång då och då det är också bra för håret och sliter inte så mycket på det.

Ett annat litet tips som man kan tänka är att inte kamma håret medans det är blött,det nöter mer på håret än vad man tror.

Då du duschar använd gärna shampo och balsam varje gång du tvättar det och att vätta håret varje dag är inte alls så bra det nöter också på håret,hellst varannan dag men går det inte så tvätta det !

Det är bra att äta B-vitaminer och det finns i tex ( ost,mjölk,nötter,ägg,bönor,gröna grönsaker)

Nått som man kan tänka på i vardagen. Sätt hellst inte upp håret med små snoddar sätt upp det med stora,ifall du har hästsvans ofta sliter det mycket på håret.Ha inte heller håret utsläppt allt för ofta för då kan det lätt nötas mot tröjorna du har på dig.

permanemta inte håret många gånger,det skadar håret inte mer än en gång hellst.

Klipp ditt hår minst 2 ggr om året gärna lite mer,men inte allt för ofta hör då hinner du ju inte se nått resultat heller.

Hjälper inget köp tabletter som får håret att växa snabbare,tar ca 2 månader att se en förändring.
fråga på apoteket eller kanske någon skönhets affär där får ni säker bra tips.

Det var lite små tips jag hittat och så,hoppas det hjälper för er,LYCKA TILL!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0