från gott till ont,

jaah klockan har inte hunnit blivit så mycket än,känns som den är mer på nått konstigt sett fast det är den inte.
det började med att mamma kom upp och väckte mig halv 12,trodde inte klockan hade hunnit blivit så "mycket" men det hade den tydligen.hon ville att jag skulle stiga upp så jag ska börja byta rutiner innan skolan börjar.för som ni alla vet så börjar vi ju på måndag.allt har hunnit gå så fort,inte för att det har varit så mycket sommar men det känns som vi nyss gick ut skolan och nu om bara 2 dar så sitter vi där på skolbänkarna igen.nåväl jag vaknade gick ner och fika lite,kanske inte den bästa frukosten jag ätit i mina dar.det blev lite smått och gott här och där,tog två mackor och sen blev det bara tårta,haha men ibland måste man få unna sig nått gott.efter det så lekte jag ett tag med min hund tills han blev trött och somnade i mitt knä.var ensam hemma men hunden då sen kom pappa hem och berättade en sak som gjorde mig jävligt ledsen och arg,fattar inte att det finns så sjuka människor.

vi har en granne och hon har en katt som heter sigge.
i början var sigge en hittekatt som hon tog hand om när någon hade petat ut ena ögat på han.nu var det såhära att nån till sjuk jävel hade fått för sig att gud så kul det skulle vara om man skar av katten svansen,så då gjorde den/de personerna det.så då hon hittade sin katt som kommit hem igen hade någon skurit av han svansen och klippt av han morrhåren så hon fick fara till veterinären igen och sy igen svansen. som tur var sa veterinären att det såg ut som att svansen skulle läka fint efter ett tag bara hon rengjorde vilket hon nu gör.men det jag inte fattar det är hur kan man göra så mot en katt,eller snarare ett djur.först peta ut ett öga på den så att det försvinner sen skära av den svansen och klippa av den morrhåren.blir både arg och ledsen,och jag hoppas hon får tag i dom som gjort det för de borde få ett straff.
man gör bara inte så,inte ifall man är riktigt frisk i huvet !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0