ett gott skratt förlänger livet,

Ja jag har ju inte berättat vad som hände den dagen jag följde oskars familj till hans mormor och morfar.
nu då jag inte har så mycket att göra kan jag ju lika gärna passa på att berätta.
först for vi till hans mormor och morfar som sagt.hans morfar fyllde år den dagen så vi firade han.
de hade en jättefin sommarstuga någonstans vid boviken. måste faktist säga att det var lite för vackert för att vara en sommarstuga,jag skulle ju kunna bo där året runt.den var lagomt stor hade en stor gård och det låg nära vattnet perfekt för att ha båt,men det hade inte just dom. nåväl från det ena till det andra, fick inte bara träffa hans mormor och morfar hans gammel mormor och hennes sambo tror jag kom dit med sedan hans två små kusiner.först gjorde vi inte så mycket oskar visade mig runt där och sedan småpratade vi lite med resten av hans släckt. till middag fick vi hamburgare,jag åt bara två för jag blev mätt ganska så fort.senare mot kvällen lekte jag och oskar lite med hans småkusiner eller små och små en var väll 9 och andra tror jag skulle fylla 7 men och andra sidan det är ju inte så stort det heller.vi plockade blåbär och lekte tagen sedan gick oskar in på toa och då fick jag bara för mig att vi skulle busa med han lite så vi körde det gammla vanliga att vi ställde oss bakom en dörr och sedan då han skulle komma ut skulle vi skrämma han. jag vet inte huur många ggr man har kört det dära men det är lika kul varje gång och det funkar ju så hahha oskar höll väll sisådära på dö då han kom ut men vi fick då oss ett gott skratt iallafall.så efter fikat var det tid att fara hem ( till oskar) där de någon timme senare fick främmande. några nära vänner och föredetta grannar till oskars föräldrar kom och åt kräftor med oss senare.det var nog det roligaste jag varit med om.jag skrattade så mycket att magen bara vred sig på mig.jag och oskars mamma maria började skratta så mycket att det hann komma någon tår.
jag hade så fruktansvärt roligt den kvällen,men det tror jag nogatt alla hade för att alla skrattade så mycket.
nåväl hur smakade kräftorna? jag har aldrig ätit det förr så att för att vara första gången var det faktist riktigt gott lite söligt men det funkade.dock äre lixom lite lite att äta och mycket jobb att göra men men. fast det roliga tar ju slut någon gång så då det började blir mer mot natt fick oskar ta och köra hem mig.men det var faktist det roligaste jag gjort på länge och då menar jag roligt. ett gott skratt förlänger livet och med de dära skratten lär jag aldrig dö ! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

T S U K I I
RSS 2.0